Pressmeddelande -
FOLKOPERAN VÄLJER SCHOLZ & FRIENDS
FOLKOPERAN VÄLJER
SCHOLZ & FRIENDS
Folkoperans mission är att förnya
operakonsten. Nu inleder Folkoperan ett långsiktigt samarbete med reklambyrån Scholz
& Friends för att ytterligare utveckla kommunikationen.
Scholz & Friends övergripande uppdrag är att fortsätta positionera Folkoperan som banbrytande inom operakonsten och locka nya besökare till Hornsgatan. Samtidigt har Folkoperan ett behov av att bli större än sin senaste föreställning. Det pågår många andra aktiviteter innanför Folkoperan som också behöver lyftas fram.
- Valet av Scholz & Friends känns väldigt roligt. De har gjort så bra reklam för stora kunder som Fritidsresor och för mindre kunder som Frälsningsarmén. De visar hög kreativitet och är insiktsfulla och lyhörda för vår verksamhet. Det ska bli spännande att se hur ett litet operahus som Folkoperan kan ta stor plats i stockholmarnas medvetande, säger Elenor Wolgers, Folkoperans kommunikationschef.
- Det är självklart smickrande att Folkoperan vill arbeta med oss. De är en
institution, en erkänt duktig reklamköpare som det har gjorts mycket bra
kommunikation för. Vår första kampanj blir för La Traviata som har premiär 17
september. Vi har haft ett tätt samarbete med Folkoperans konstnärliga ledare
Mellika Melouani Melani som också regisserar föreställningen, säger Johan
Welander kundansvarig projektledare på Scholz & Friends.
Kampanjen fotograferades förra veckan. I slutet av maj är den klar.
KONTAKT
Elenor Wolgers, kommunikationschef Folkoperan, 0733-44 64 34, elenor.wolgers@folkoperan.se
Johan Welander, kundansvarig projektledare Scholz & Friends, 073-350 73 12, johan.welander@s-f.se
Ämnen
Kategorier
Folkoperan - vi tänder nya tankar genom orädd opera