Pressmeddelande -
Folkoperan och DDB inleder samarbete
Folkoperan och DDB inleder samarbete
Folkoperan har sedan starten 1976 gjort sig känd för att utmana konventionerna inom operakonsten. Nu väljer man DDB Stockholm som reklambyråpartner.
Folkoperan har som ambition är att ständigt förnya operakonsten. Man har också gjort sig känd för sin innovativa kommunikation som resulterat i en hel del priser genom åren. Nu väljer man DDB Stockholm som byråpartner.
- -Det känns extremt kul att få samarbeta med en uppdragsgivare som är så intresserad av kommunikation som Folkoperan är, säger Olle Langseth på DDB Stockholm. Att de sedan är en utmanare inom sitt område är också något som ska bli intressant att arbeta vidare med.
På Folkoperan ser man också fram emot att inleda det nya samarbetet.
- -Vi sökte en kreativ byrå som, med ett starkt engagemang för vår verksamhet, kan utgå från en idé och tänja på gränserna för vad kommunikation kan vara. Det passar Folkoperan som är en vågad, intim och oväntad banbrytare i operavärlden. Dessutom är DDB en väldigt stark byrå i den nya digitala tiden, säger Folkoperans kommunikationschef Elenor Wolgers.
Resultatet av det nya samarbetet kommer bli synligt under vintern.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elenor Wolgers, kommunikationschef; 08-616 07 17, 0733-44 64 34, elenor.wolgers@folkoperan.se
Ämnen
Kategorier
Folkoperan - vi tänder nya tankar genom orädd opera