Gå direkt till innehåll
Elenor Wolgers på Folkoperan årets marknadschef

Pressmeddelande -

Elenor Wolgers på Folkoperan årets marknadschef

Elenor Wolgers på Folkoperan blev "Årets marknadschef" 2009 när Marknadsföreningen i Stockholm delade ut priset på Berns Salonger under tisdagen.

Elenor Wolgers tilldelades priset "Årets marknadschef" enligt juryns motivering: "Priset går till en marknadschef som med djärv, samhällskritisk och humoristisk kommunikation har lyckats fånga intresset hos grupper som normalt inte springer benen av sig för företagets produkter. Här har exceptionellt goda resultat uppnåtts med smarthet och kreativitet, snarare än stora budgetar och traditionella medieval. Vår vinnare har även visat prov på ett gott ledarskap, där hon med ett brinnande intresse och en stark vilja lyckas inspirera sina medarbetare".

Elenor Wolgers har arbetat på Folkoperan sedan 1998 och kom då från tjänsten som reklamchef på Citroën. Om att tilldelas priset "Årets marknadschef" säger Elenor Wolgers:

- Jag är oerhört tacksam och glad över priset samtidigt som jag känner en stor ödmjukhet inför övriga finalisters fina prestationer. Det är väldigt roligt att Folkoperans kommunikation uppmärksammas. Med små medel försöker vi nå ut till så många som möjligt och skapa intresse och engagemang för våra föreställningar. För oss är det livsnödvändigt. Utan publiken finns vi inte.

- Vårt mångåriga och kreativa samarbete med reklambyrån Lowe Brindfors bidrar också till att Folkoperans kommunikation når en sådan höjd att vi ofta jämförs med företag som har mycket större mediabudget än vad vi förfogar över. Vi är väldigt glada över att samarbetet fungerar så bra, fortsätter Elenor.

Priset "Årets marknadschef" delas ut en gång per år av Marknadsföreningen i Stockholm. Förra året gick priset till Anders Forssten, marknadschef på Max Hamburgerrestauranger.

De övriga nominerade marknadscheferna 2009 var Katarina Widman, Norwegian airlines, Rebecka Ioannidis, Sveriges Radio, Fredrik Wallner, Microsoft och Maria Berglund, Kia Motors.

Årets jury bestod av Anders Forssten, marknadschef Max Hamburgerrestauranger, Annika Frisch, marknadschef Berns Salonger, Björn Rietz, VD Sveriges Kommunikationsbyråer
Cathrine Wallenius, konsult Publik, Erik Haglöf, VD Bohmans Nätverk, Francesca O'Brien Apelgren, VD Marknadsföreningen i Stockholm och Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media.

Pressbild och information

Pressbild finns att hämta på adressen http://folkoperan.se/press/pressbilder/allmanna-pressbilder.
För ytterligare information och intervjuer, vänligen kontakta:
Elenor Wolgers, 08-616 07 17, 0733-44 64 34, elenor.wolgers@folkoperan.se.

Ämnen

Kontakter

Susanne Reuszner

Susanne Reuszner

Presskontakt Kommunikationschef 070-218 46 51

Hanna-Louise Berntsson

Presskontakt Kommunikatör 0790989980

Södermalms mest högljudda granne sedan 1976.

Södermalms mest högljudda granne sedan 1976.
Vi erhåller anslag från Kulturrådet, Region Stockholm och Stockholms stad.

Folkoperan

Hornsgatan 72
118 21 Stockholm
Sweden