Dokument -
Folkoperan får ny grafisk identitet. 37-årig logotyp byts ut
Folkoperans verksamhet har utvecklats och nu byts även den grafiska profilen från 1976 ut. Ny logotyp, nytt typsnitt, rörlig symbol, färgsättning och webbplats lanseras i oktober 2013. Folkoperans nya grafiska profil är gjord av Lowe Brindfors och den nya sajten som lanseras i dag är gjord av webbyrån Happiness.
go to media item
- Licens:
- Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
- Filformat:
- .docx