Gå direkt till innehåll

Dokument -

Folkoperan får ny grafisk identitet. 37-årig logotyp byts ut

Folkoperans verksamhet har utvecklats och nu byts även den grafiska profilen från 1976 ut. Ny logotyp, nytt typsnitt, rörlig symbol, färgsättning och webbplats lanseras i oktober 2013. Folkoperans nya grafiska profil är gjord av Lowe Brindfors och den nya sajten som lanseras i dag är gjord av webbyrån Happiness.
go to media item
Licens:
Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
Filformat:
.docx
Ladda ner

Kontakter

Susanne Reuszner

Susanne Reuszner

Presskontakt Kommunikationschef 070-218 46 51

Hanna-Louise Berntsson

Presskontakt Kommunikatör 0790989980

Relaterat innehåll

Folkoperan får ny grafisk identitet. 37-årig logotyp byts ut

Folkoperan får ny grafisk identitet. 37-årig logotyp byts ut

Folkoperans verksamhet har utvecklats och nu byts även den grafiska profilen från 1976 ut. Ny logotyp, nytt typsnitt, rörlig symbol, färgsättning och webbplats lanseras i oktober 2013. Folkoperans nya grafiska profil är gjord av Lowe Brindfors och den nya sajten som lanseras i dag är gjord av webbyrån Happiness.

Södermalms mest högljudda granne sedan 1976.

Södermalms mest högljudda granne sedan 1976.
Vi erhåller anslag från Kulturrådet, Region Stockholm och Stockholms stad.

Folkoperan

Hornsgatan 72
118 21 Stockholm
Sweden